✕ Stäng

Sanningen bakom sportdrycker

PrestandaDet många sportdryckesföretag glömmer att förmedla är hur de kan garantera bättre resultat och hur de kan stå bakom dryckernas sockernivåer om de ska ses som hälsosamma.

Optimal hälsoeffekt – jogga 8 timmar i veckan

HÄLSAI en ny omfattande studie avslöjar forskare hur pass mycket människor faktiskt måste träna för att försöka hålla sig borta från folksjukdomar.

Träningsschema för stillasittande kontorsnissar

Tillsammans med Försvarsmaktens träningsexpert Lina Lerjeus,har vi tagit fram ett lugnare träningsschema för stillasittande kontorsmänniskor: ”Det handlar inte bara om att byta om och gå till gymmet”.

Gilla oss och få...

...de viktigaste hälsonyheterna direkt i ditt Facebookflöde

Så många kilon tappar du på cykeln till jobbet

FORSKNINGförklarar varför bilen är det sista du ska välja på morgonen.

Så många kalorier bränner du när du har sex

FORSKNINGForskare har tagit reda på hur många kalorier du bränner när du har sex. Jämför med andra vardagsaktiviteter.

4 myter om alkohol och träning

NYHETExperter och forskare vid Gymnastik- och idrottshögskolan ger svar på de vanligaste frågorna kring alkohol och träning.

10 anledningar varför promenad är lika bra som löpning

FORSKNINGForskare har följt personer som promenerar eller löper i över 20 år. Här är resultaten som visar att promenad ger samma hälsoeffekter som löpning.

För mycket träning skadligt för hjärtat?

NYHETDen ökande trenden av intensiv och extrem träning är kanske inte för alla. Forskare tittar närmare på vad som händer med hjärtat när vi tränar hårt.

Nya träningstips för att motverka åldrande

NYHETForskare lyfter fram muskelbrist som ett stort hälsoproblem bland äldre. Så tränar du mest effektivt för att motverka åldrande.

6 sätt att öka förbränningen på gymmet

ARTIKELNär du ändå är på gymmet är det lika bra att göra det ordentligt så att du får resultat av ditt slit. Här är sex enkla knep som gör att du förbränner mer när du tränar.

Hur ska jag välja bra mellanmål när tiden inte finns?

EXPERTFRÅGAVilka bra produkter finns och hur ska man välja bra mellanmål när man inte har så mycket tid eller ens lust att laga mat?

Deffa på rätt sätt – gå ner i vikt utan att tappa muskler

ARTIKELHur deffar man egentligen? För att få dina muskler mer framträdande så är det viktigt att inte bara gå ner i fettmassa, utan också bibehålla din muskelmassa trots ditt energiunderskott.

Sportdryck kan förstöra din träning

FORSKNINGSportdryck har länge använts av elitidrottare för att orka mer under träning. Men nu visar forskning att du får mer ut av din träning om du hoppar över sportdrycken.

Var femte svensk tränar aldrig – trots hälsotrenden

NYHETEnligt en undersökning från Sats så är vi lika inaktiva nu som för tre år sedan. Trots en ökad hälsotrend i samhället. Orsaken tros vara brist på motivation, ändå är nästan lika många missnöjda med sin fysiska form.

Relaterade sidor

Senaste Nytt